Paź 03 2019

3 października 2019 roku

3 października wybraliśmy się na wyjazdowe warsztaty multisensoryczne do Walimia, Zagórza Śląskiego i Wałbrzycha. Po przyjeździe do Walimia wraz z przewodnikiem odkrywaliśmy tajemnice kompleksu „Riese” Sztolnie Walimskie. Podziemna trasa turystyczna w kompleksie “Rzeczka” jest pozostałością po jednym z najbardziej tajemniczych przedsięwzięć górniczych i budowlanych, prowadzonych w czasie II wojny światowej przez III Rzeszę w Górach Sowich. Budowa kompleksu „Riese” była prowadzona głównie siłami więźniów obozu koncentracyjnego Gross-Rosen. Widoki były niesamowite, wydrążone skały naprawdę robiły wrażenie, a historie opowiadane przez przewodnika i przeplatane prezentacjami multimedialnymi w postaci ścieżek dźwiękowych mroziły krew w żyłach.

Następnie udaliśmy się do Zagórza Śląskiego do Zamku Grodno, który położony jest na styku Gór Wałbrzyskich i Sowich, na terenie rezerwatu przyrody Góra Choina, na którą prowadzi kilka szlaków. Z jednym z nich przyszło nam się zmierzyć i po 15 minutowej wędrówce pod górę dotarliśmy na miejsce. Zamek Grodno to ponad 700 lat historii. Początki średniowiecznej warowni w tym miejscu sięgają czasów Piastów Śląskich.

Zwiedzając zamek mogliśmy podziwiać średniowieczne mury, niektóre z zachowanych pomieszczeń, niesamowity widok z wieży oraz Centrum Bioedukacji Multimedialnej. W ramach Centrum zwiedziliśmy dwie sale zamku – jedną poświęconą Rezerwatowi Góra Choina oraz Gór Sowich, gdzie obejrzeliśmy w pozycji leżącej film wyświetlany na suficie w technologii 3D. W drugiej sali powitała nas hologramowa Biała Dama, z którą związana jest najważniejsza legenda budowli, następnie przeszliśmy przez cztery pory roku z wykorzystaniem efektów specjalnych. Po intensywnym zwiedzaniu nadszedł czas na obiad, który czekał na nas w Karczmie Rycerskiej na terenie zamku. Było pysznie!!!

Przed nami jednak były następne atrakcje, więc udaliśmy się do Wałbrzycha, aby poznać różne gatunki roślin z całego świata w Ogrodzie Botanicznym oraz zwiedzić Stadninę Koni. Niesamowite wrażenie wywołało zwiedzanie Stada Ogierów Książ, gdzie znajduje się ponad 100 koni: około 90 ogierów i około 40 klaczy. Mogliśmy głaskać konie i źrebaki, podziwiać powozy oraz krytą ujeżdżalnię zbudowaną w całości z drewna modrzewiowego, którą zalicza się do najpiękniejszych w Europie. Stado Ogierów Książ jest znanym ośrodkiem hodowli koni zarodowych rasy śląskiej, półkrwi i pełnej krwi angielskiej, uznanym ośrodkiem jeździeckim i rekreacyjnym. Odbywa się tu wiele imprez, my byliśmy w przededniu Mistrzostw Polski w Powożeniu Zaprzęgami Czterokonnymi 2019, mogliśmy, zatem podziwiać trening koni i powożenia, co było nie lada atrakcją.

Wyjazd udał się wyśmienicie, pogoda dopisała! Wróciliśmy pełni wrażeń.

Permalink do tego artykułu: http://konarzew.edu.o12.pl/3-pazdziernika-2019-roku/