Paź 16 2018

16 października 2018 roku

16 października wybraliśmy się na integracyjną wycieczkę do Zamku w Książu. Po przyjeździe z parkingu do zamku, spacerowaliśmy Aleją Rodziny Hochbergów, prowadzącą przez zabytkową bramę, za którą mogliśmy zobaczyć Mauzoleum Hochbergów, gdzie pochowano m.in. Ksieżną Daisy, ostatnią arystokratyczną właścicielkę zamku, słynącą z wąskiej talii i ciętego języka. Dalsza droga prowadziła przez park, który o tej porze roku zachwycał feerią barw. Po tym pięknym spacerze dotarliśmy do zamku i rozpoczęliśmy niesamowitą przygodę – zwiedzanie, podczas którego mogliśmy zobaczyć najpiękniejsze sale reprezentacyjne, pomieszczenia zamkowe przebudowane przez nazistów w ramach realizowanego w Książu tajemniczego projektu hitlerowskich Niemiec pod kryptonimem „Riese” – „Olbrzym”. Zwiedziliśmy także Hol Myśliwski wraz z Czarnym Dziedzińcem, Salę Rycerską i salę balową. Następnie z poziomu tarasów weszliśmy do tunelu z okresu II wojny światowej, który został wykuty na głębokości aż 15 m pod zamkiem. Z tarasów mogliśmy podziwiać niezwykłe otoczenie zamku. W drodze do autobusu weszliśmy na Skałę Olbrzyma, na której znajduje się punkt widokowy, to, co tam zobaczyliśmy, zaparło nam dech w piersiach. Widok zamku przypominającego okręt pośród morza lasów był niesamowity! Naprawdę warto zobaczyć to na własne oczy.
Po pełnym wrażeń zwiedzaniu Książa udaliśmy się na posiłek do KFC, a następnie w drogę powrotną. We Wrocławiu czekała nas jeszcze jedna atrakcja- zwiedzanie z przewodnikiem stadionu. Stadion ten był jedną z aren Euro 2012 – rozegrane na nim zostały trzy mecze fazy grupowej w tym m.in. spotkanie Polska – Czechy. Obecnie swoje mecze rozgrywa na nim drużyna Śląska Wrocław, ale organizowane są tu również koncerty, festiwale czy imprezy dla dzieci. Sportowa arena może pomieścić ok. 44 tys. widzów, którzy swobodnie mogą spacerować nie tylko po trybunach, ale także po otaczającej stadion esplanadzie.
Uczniowie byli zachwyceni, gdyż mogli na własne oczy zobaczyć, gdzie grała nasza reprezentacja, odwiedzili także miejsca, które nie są dostępne dla kibiców, np.: strefę i loże VIP, szatnię zawodników, salę konferencyjną czy …areszt.
Wyjazd udał się wyśmienicie, pogoda dopisała! Wróciliśmy pełni wrażeń.

Permalink do tego artykułu: http://konarzew.edu.o12.pl/16-pazdziernika-2018-roku/